CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 16 April 2011

Good Bye Masa Silam ..


Gambar ini menujukkan saya ditemani dengan kekawan saya yang berharap saya tidak menunggu sesuatu yang belum pasti menjadi milik saya .Mereka mengharapkan saya teruskan hidup tanpa menunggu orang yang telah lama tinggalkan saya .Mereka memberi nasihat dan itu membuat saya berfikir .Awak bolah hidup tanpa saya kenapa saya tak boleh hidup tanpa awak ?Awak langsung tak risau tentang keadaan saya kenapa saya perlu risau tentang keadaan awak ?Sebenarnya banyak lagi benda yang melintas kotak minda saya saat saya berfikir tentang nasihat mereka tetapi tak tertulis dalam entri kali ini .


Hello semua kekawan saya .Macam mana hari korang semua ?Hope korang have a fine n nice day for this weeks.Dah lamakan saya tak update entri dalam blog ini .Baru baru ini ,saya dah jumpa seorang lelaki yang telah mencuri hati saya .Korang mesti tertanya -tanya macam mana dengan si dia yang saya sayang dulukan ? Kawan saya semua banyak beri semangat dan dorongan untuk saya move on dari masa silam saya .Time saya tulis entri ini saya ada luar dari kedah .Saya dah tinggalkan masa lalu saya .Bukan niat saya nak lupakan dia tetapi itu permintaan dia .Mak saya cakap kalau kita sayang orang tu kita mesti sanggup buat apa sahaja asal dia bahagia , so ini yang dia minta dan saya makbulkan .Walaupun saya sedih tapi ada kebaikannya dibalik semua ini .Saya rasa ini takdir tuhan putuskan saya dengan dia dan jumpakan saya dengan orang yang baru .Sekarang saya dah tak hidup dalam masa lalu .Senyuman yang terukir di bibir saya ini ikhlas dari lubuk hati saya yang paling dalam .Saya gembira sekarang .Saya ada banyak kawan ,abang ,kakak ,adik yang sentiasa bersama saya .Hope no more cry after this .Macam gambar diatas saya dah pindah dari masa lalu ke masa sekarang tak guna menunggu sesuatu yang belum pasti jadi milik kita .Dan tak guna kita tunggu dia yang sedang mengejar cita citanya kalau memang jodoh tak kemana ,jadi redalah semua ini dengan hati yang terbuka .

Korang tahu orang yang baru saya jumpa ini sangat comel .Semua ini bermula pada hari Isnin tanggal 11/4/2011.Pada waktu itu kelas saya tak ada guru masuk belajar dan ramailah pelajar lelaki dari kelas lain datang melawat kelas saya .Mereka berbual dengan budak lelaki kelas saya .Saya duduk di meja Rafidah teman sekelas saya yang terletak dihadapan kelas ,manakala tempat saya hanya dibelakang tempat duduk Rafidah .Tempat duduk saya diduduki oleh Fazira .Kebetulan kerusi panjang yang dulunya terletak dibelakang kelas dipindahkan kehadapan kelas atas sebab tertentu .Si dia yang comey ini datang duduk di kerusi panjang tersebut .Si dia duduk sebelah budak lelaki kelas saya yang terkenal dengan mulut bisingnya .Hanif menjerit tanpa sebab membuatkan saya ingin melihat kearahnya , pada saat itulah saya ternampak Si dia yang sangat comel .Dan memang tak dapat nafikan saat itu saya terlepas cakap saya berkata “Sobiroh (gadis yang duduk disebelah saya saat itu)siapa budak lelaki itu comeynya ...Saat itu Si dia mendengar kata kata saya dan terus melihat saya dengan senyum yang tertahan –tahan , saya pula tersipu sipu malu ,dan Fazira pun meminati Si dia” .

Si dia bangun dan menuju ke belakang kelas saya dan duduk di belakang bahagian kelas , saya pun meneruskan kerja saya yang tertangguh. Tiba tiba Hanif datang membawa secebis kertas kecil yang tertulis number telefon .Saya tertanya-tanya number telefon siapa yang tertulis itu ,rupa-rupanya number tersebut milik Si dia.Malangnya Si dia juga memberi numbernya kepada Fazira .Tiba tiba Fazira datang menemui saya yang sedang leka membuat kerja sekolah ,dia bertanya adakah saya ingin menghubungi Si dia ?Saya menjawab mungkin .Fazira berlalu tanpa sebarang kata .Saya mula ragu dengan number telepon yang diberi siapa tahu mungkin sahaja number telefon itu milik orang lain bukan Si dia .Saya pun bertanya kepada Hanif “Wey number telefon hindu mana ang bagi kat aku ini?”. Hanif  menunjuk kearah Si dia yang saat itu merah padam mukanya mungkin marah dengan kata kata yang terkeluar dari bibir nakal saya .Saat itu juga Hafiz bangun dan berkata “Wey ang Zahidah jaga sikit mulut kawan aku terasa kot”. Saya pun diam seribu kata .

Itu sahaja cerita buat saat ini banyak lagi masa gembira bersama Si dia yang akan saya tulis pada entri yang akan datang .Hope impian saya untuk bersama Si dia tercapai .Kekawan tolong doakan saya supaya dapat melupakan masa lalu saya dan terus move on dari kisah lampau saya yang sangat menyedihkan .Sekarang masanya saya untuk menikmati hidup saya tanpa ditemani air mata .Saya tak akan mengharap lagi kepada awak .Saya tak mahu susahkan lagi kekawan saya .Mereka terpaksa mendengar tangisan dan keluh dari bibir saya setiap kali saya teringatkan awak .Mereka pasti akan jemu untuk mendengar keluh saya .Jadi saya membuat keputusan yang terbaik untuk awak .Iaitu lupakan awak dan kejar masa depan saya .Bukan ini yang saya pinta tetapi awak jangan marah atas semua ini.Sekarang saya telah reda dengan semua ini .Ingat saya tak pernah menyesal berjumpa dengan awak ,berkenal dengan awak.Saya harapkan yang terbaik untuk awak , doa saya sentiasa bersama awak .




Tiada ulasan:

Catat Ulasan